در مدح حضرت زهر ا سلام الله علیهاخواندند و سپس مادحین محترم آقایان هادی ، بیدختی ،محمدیان ،داوری ، حاج آقا روحانی ،حاج اقا جلالی  وچند تن از میان داران هیات ، میانداری کردند.

سپس حاج آقا زرگران در مدح و منقبت حضرت زهرا سلام الله علیها و سبک زندگی ایشان مطالب ازرزنده ای بیان کردند که توصیه میکنم صوت این جلسه را حتما از اینجا  بشنوید . ایشان ابتدا فرمودند :با توجه به عدم تاب انسان از تحمل از اتش معمولی باید به فکر رهایی از آتش دوزخ و سکنی در بهشت برین باشد و حتی به این نیز اکتفا نکرده و بدنبا همنشینی با حضرت زهرا وامامان بشد .

در ادامه حدیثی از امام صادق علیه السلام گفته و سپس تفسیر انرا از فرات ابن  ابراهیم کوفی بیان کردند .اینکه دشمنان اهل بیت را به پوسته تخم مرغ که دور انداخته میشود شبیه دانستند و شیعیان اهل بیت را به سفیده تخم مرغ که دور ما میچرخید و مانند حضرت زهرا گرد ما میچرخید و ما را رها نمی کنید . و خود اهل بیت را به زرده آن شبیه کردند .

سپس امام با دستان خود زرده و سفیده را انچنان با هم مخلوط کردند که از هم تشخیص داده نمی شدند وشیعیانی که  دستورات اهل بیت را اجرا کنند مانند زرده و سفیده مخلوط شده هیچ وقت از هم جدا نخواهند شد . 

با توجه به ایات قرآن کریم 10 صفت  مومن را به تفصیل بیان نمودند و سیر تطبیقی آیات را با سیره وشیوه زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها بی بی دو عالم بررسی کردند.

از نکات مهمی که ایشان بیان نمودند صبر و استقامت حضرت در برابر مصائب بود. . . یک خانمی محترمه ای که جزو شیعیان خصوصی بوده زنی است به اسم اسماء بنت عمیس که در تشیع جنازه حضرت زهرا (س) حضور داشته است ..مسلمان‌ها دو مورد هجرت داشتند. یک هجرت به مدینه و یک هجرت به حبشه.ایشان با جعفر طیار به حبشه هجرت کرد ورفت. بعد از مدتها که آمدند، این خانم وقتی برگشت، گفت: «در این مدتی که ما نبودیم آیه‌ای برای ذکر خیر زنها نازل نشده است؟ » گفتند: نه! اسماء هم ناراحت شد و گفت که ما هم هجرت کردیم و سختی کشیدیم چطورقرآن فقط برای مردها می‌گوید. نزد پیغمبر آمد و گفت: «یا رسول الله! چطور که زن‌ها در زحمت دوش به دوش مردها هستند، اما هیچ ذکر خیری از آن‌ها نیست؟ » آنوقت این آیه نازل شد. قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرینَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعینَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقینَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمینَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظینَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاکِرینَ اللَّهَ کَثیراً وَ الذَّاکِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظیماً»(احزاب/35). مغفرت و اجر عظیم شامل همه می‌شود. مردان و زنان با ایمان متواضع در راه خدا، صادق، صابر، خوشدل، خوشقلب، ایثارگر، روزه دار، حافظ خودشان در مسائل جنسی هستند. و مهمتر اینکه همیشه بیاد خدا هستند.

زن و مرد دوش به دوش هم خود را آماده کرده و مغفرت و اجر عظیم دارند. «وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ» در هر جا بگویند مرد شامل زنها هم می‌شود.

بعد از بیان این ده ویژگی که شامل 

1- اسلام آوردن  2- ایمان ( مرحله بعد از اسلام - امر ولایت امیر المومنین مانند حضرت زهرا ) 3 -  خضوع دردستورات دین، پشنیبانی از امام عصر خود حتی با وجود صدمات زیادکه حتی حضرت علی نیز نمی دانستند   4 - با خدا و پیامبر و امامان و دیگران و خودش رو راست است  5- صبرحضرت زهرا در این مورد سنگ تمام گذاشتند و.شهدا و رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز چنینند   6 - خشوع 7-اهل صدقه و انفاق و بخشش  8 - اهل روزه   9 -حافظ خودشان در مسائل جنسی هستند10 -مهمتر اینکه همیشه بیاد خدا

از اول خلقت این قصه فقط یکبار ان هم فقط برای حضرت زهرا اتفاق افتاد.که حضرت زهرا عروسی را به مرگ شبیه کردند .ایشان در شب ازدواج بعد از رفتن پیامبر و بعد از برگشتن حضرت علی از بدرقه پیامبر تا منزلشان ، بر افروخته بودند و گریه می کردند .حضرت علی علیه السلام  پرسیدند چرا گریه میکنی همسر ؟ایشان فرمودند چقدر  عروسی به مرگ نزدیک است ولباس سفیدعروسی به لباس سفید کفن شبیه است .همه من را در این شب تنها گذاشتند، در قبر نیز همه من را تنها میگذارند .چقدر ایندو نزدیکند .  

ایشان به یک شبهه نیز پاسخ دادند .الان می گویند چرا غیرت اله حضرت علی ع گذاشتند همسرش به درب خانه برود ؟اگر دیدید ناموس دینیت در خطر است دقت کنید مهم تر از منزل وناموس شخصیت است. می گوییم مگه امام حسین  ع نیز نمی دانستند حضرت زینب سلام ال علیها به اسارت می روند ، به بزم شراب یزید می روند ؟ چرا امام حسین ع می دانست اما اسلام مهم تر بود. چون اسلام می خواهد بماند چه حسین علیه السلام چه زینب سلام اله علیها  .