می‌خوای یه شبه راهه صد ساله بری؟

راهش گوش دادنه... خوب گوش دادن...

شما می‌تونید با نشستن پای صحبت پدر و مادرهای شهدا بزرگترها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، خاطرات اونارو گوش کنید و برای خودتون ثبت و ضبط کنید...رهبر معظم انقلاب :از فرصت باقیمانده استفاده کنید برای گفتگو با پدر و مادرهای شهدا. خیلی از پدر و مادرها از دنیا رفته‌اند و این فرصت از دست ما و شما گرفته شده که ما ببینیم خاستگاه این جوان چیست.

 آیندگان میراث‌دار گذشتگان هستند. میراث‌دار آنچه که گذشتگان دیده‌اند، شنیده‌اند، کسب کرده‌اند، زندگی کرده‌اند، احساس کرده‌اند، اندیشیده‌اند و تجربه‌کرده اند، ساخته‌اند یا نابوده کرده‌اند. تمام آنچه را که انسان‌ها کسب می‌کنند، به شکل مجموعه‌ای از قصه‌ها، خاطرات، تجربیات و اطلاعات در ذهن و سینه‌شان ذخیره می‌شود. راه استخراج این گنجینه انسانی، همدل و هم‌زبان شدن با آدم‌هاست. تاریخ شفاهی جمع‌آوری این گنجینه ارزشمند از اطلاعات، تجربیات و خاطرات انسان‌هاست ( بخصوص والدین شهدا )با استفاده از مصاحبه و همکلامی با آن‌ها. گنج پیشنهاد ماست برای جمع‌آوری این گنجینه‌های ارزشمند.

 رهبر معظم انقلاب:

  از فرصت باقیمانده استفاده کنید برای گفتگو با پدر و مادرهای شهدا. خیلی از پدر و مادرها از دنیا رفته‌اند و این فرصت از دست ما و شما گرفته شده که ما ببینیم خاستگاه این جوان چیست.

  پدر و مادر وقتی حرف می‌زنند، نشان‌دهنده‌ی این است که این جوان در یک چنین فضایی نشو و نما کرده؛ این خیلی مهم است. از لحاظ موقعیّت اجتماعی، از لحاظ طبقه‌ی اجتماعی، از لحاظ گرایشهای گوناگون معلوم بشود که در چه محیطی او پرورش پیدا کرده؛ علاوه بر اینکه می‌تواند جزئیّاتی از زندگی شهید را هم برای ما روشن کند. این هم یک فایده‌ی دیگر است، این را از دست ندهید؛ پدر و مادرها را درک کنید.

 و بالاخره الان نزدیک سی سال از پایان جنگ می‌گذرد، خیلی از پدر و مادرها از دنیا رفته‌اند، بعضی دیگر هم از پدر و مادرها در شُرف زوال و فنا هستند؛ شما وقت کمی دارید.

  این را یکی از فوریّتها و اولویّتها بدانید و در درجه‌ی اوّل بروید سراغ پدر و مادرهایی که هستند و همسران شهدا - آن کسانی که همسر داشتند - یا برادران و خواهران؛ آنهایی که برادر و خواهر دارند. از آنها راجع به شهید، راجع به خُلقیّات شهید، راجع به روحیّات شهید بپرسید و اینها را در اختیار نسل جوان بگذارید. 95/7/25

ضبط تاریخ شفاهی (گنج)

نصب‌های فعال 

حجم ۲٫۷ مگابایت

نسخه 1.33

می‌خوای یه شبه راهه صد ساله بری؟

راهش گوش دادنه... خوب گوش دادن...

شما می‌تونید با نشستن پای صحبت بزرگترها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، خاطرات اونارو گوش کنید و برای خودتون ثبت و ضبط کنید...

پس؛ دست به کار بشید...

کافیه نرم‌افزار گنج رو روی موبایلتون نصب کنید و بشین یه محقق افتخاری که این خاطراتو به همراه توضیحی از اون برای ما ارسال می کنه

کمک کنید تا گنج های زندگی‌هامونو ثبت کنیم...

 دست رنج شما می شود ...

خاطرات ارسالی شما تبدیل میشن به فیلم، انیمیشن، تئاتر، کتاب و...

 کمی جدی تر ...

آیندگان میراث‌دار گذشتگان هستند. میراث دار آنچه که گذشتگان دیده اند، شنیده اند، کسب کرده اند، زندگی کرده اند، احساس کرده اند، اندیشیده اند و تجربه کرده اند، ساخته اند یا نابوده کرده اند.

تمام آنچه را که انسان‌ها کسب می‌کنند، به شکل مجموعه از قصه ها، خاطرات، تجربیات و اطلاعات در ذهن و سینه شان ذخیره می شود. راه استخراج این گنجینه انسانی، همدل و همزبان شدن با آن‌هاست.
گنج پیشنهاد ماست برای جمع آوری این گنجینه های ارزشمند.